Apel

Saking Wikipédia
Loncat ke navigasi Loncat ke pencarian


Apel
Honeycrisp.jpg
Woh saking kultivar Honeycrisp
Malus domestica a1.jpg
Sekar
Data (id) Terjemahkan
Warna (id) TerjemahkanBang, Jenar, Ijo miwah petak uah
Taksonomi
Tata aran
Sinonim takson (id) Terjemahkan
  • Malus communis Desf.
  • Malus pumila Mil.
  • M. frutescens Medik.
  • M. paradisiaca (L.) Medikus
  • M. sylvestris Mil.
  • Pyrus malus L.
  • Pyrus malus var. paradisiaca L.
  • Pyrus dioica Moench[1][2]

Apel satmaka woh saking taru apel (Malus domestica) sané ketah keajeng. Taru apel punika kabudidaya akéh ring guminé miwah spésiés sané akéh tumbuh ring génus Malus. Taru puniki asal ipun saking Asia Tengah, trah liar ipun saking, Malus sieversii, sané kantun prasida kacingak. Apel sampun katandur duk siuan warsa sané lintang ring Asia miwah Éropa miwah kabakta ring Amérika Kaler olih penjajah Éropa. Apel medué arti ring agama miwah mitologi ring akéh budaya, rumasuk tradisi Norse, Yunani, miwah Kristen Éropa.

Taru apel pacang ageng ri kala katandur saking wiji nyané. Ketah, kultivar apel katandur saking okulasi ring bantang béten, sané ngontrol ageng taru ipun. Wénten langkung saking 7.500 macem kultivar apel sané kauningin, ngasilang akéh ceciren sané karereh.

Produksi apel ring guminé warsa 2018 punika 86 yuta ton, antuk Cina medué kirang langkung saking total punika.[3]

Cingak malih[uah | uah wit]

Pustaka[uah | uah wit]

  1. Mal:EFloras
  2. Karen L. Wilson (2017), "Report of the Nomenclature Committee for Vascular Plants: 66: (1933). To conserve Malus domestica Borkh. against M. pumila Miller", Taxon, 66 (3): 742–744, doi:10.12705/663.15
  3. Pikobet nganggit: Tag <ref> tidak sah; tidak ditemukan teks untuk ref bernama faostat

Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "Architecture and size relations: an essay on the apple (Malus x domestica, Rosaceae) tree" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.
Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "Coart" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.
Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "autogenerated1" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.
Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "DAVIDSON165-166" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.
Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "DAVIDSONROLES146-147" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.
Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "app3" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.
Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "book7" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.
Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "Crops & Gardening - Apples of Antiquity" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.
Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "Apples in Ecuador" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.
Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "Symposium on Growth Regulators in Fruit Production" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.
Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "Food Science Australia Fact Sheet: Refrigerated storage of perishable foods" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.
Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "pest4" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.
Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "CA" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.
Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "food" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.

Pikobet nganggit: Tag <ref> dengan nama "applefood" yang didefinisikan di <references> tidak digunakan pada teks sebelumnya.